Hoe het begon

Door zijn broers is Theo zo’n 30 jaar geleden met de duivensport begonnen. Eerst werd er gevlogen op de vitesse, midfond en eendaagse fond. De resultaten waren leuk, maar op de lange afstand ging het echt niet. Dat resulteerde in een zoektocht naar goede duiven voor de grote fond.

De stamopbouw
De combinatie kwam terecht bij Hay Philipsen in Oirlo, die uitstekend vloog met duiven van de Gebroeders Kuipers uit Neer en veel duiven uit de “131” van Jan de Weert (rechtstreeks), gekruist met het soort Van Wanroy en Van der Wegen. Hay Philipsen had de auto gewonnen vanuit Bergerac. Uit deze autowinnaar kwam een aantal jongen naar Ameide.

Steketee, Philipsen, Saya, Batenburg, Kuijpers, Overwater, Jellema

Ook haalde Theo Streefkerk bij Philipsen het ”Rode Gevaar’ nl. 89-1316720. Deze geweldige doffer is een kruising van gebr. Kuijpers x Aarden x van de Wegen. In 1988 besloot Theo aan te kloppen bij Jac. Steketee uit het Zeeuwse Bruinisse. Hij haalde 4 jongen. Twee daarvan werden tegen elkaar gezet en een superkoppel was geboren. De doffer van dit koppel de stamdoffer ‘292’ is een kleinzoon van de stamdoffer Steketee, de 77-2083788, terwijl de moeder ‘ het kleintje 282′ uit een zuster van de ‘ 788′ komt.
In 1993 werden nog eens 10 jongen bij Steketee gehaald. Alle bekende lijnen van de Steketee duiven zijn aanwezig; hieruit kweekte Theo Streefkerk ondermeer ‘de Huzaar’ en de ‘de Bliksem’.

De basis van het hok

De duiven van Hay Philipsen en Jac. Steketee vormen de basis van het fondhok van Theo Streefkerk. Verder werd ondermeer een doffer aangeschaft bij van Dam uit Olst. Deze duif komt uit een zoon van de beroemde 131 van Jan de Weert. Voorts kwamen er duiven uit de ‘Witbuiklijn’ van Batenburg uit Klaaswaal en via wijlen J.de Haan uit Strijen. De Saya duiven en duiven via
A.P Overwater en Jellema completeren de laatste jaren de fondselectie. Top duiven, die een tophok opbouwen!